Kínai utazás humorKínai utazás humor
Bojtosfarkú nyuszi a pekingi reptéren

Pár olyan emlékemet szeretném megosztani, amelyeket fényképen nem lehetett megörökíteni, pedig látni kellett volna őket.
Eljött az utolsó nap is kínai élmény-évemben, és nagy-fiammal taxiba szálltunk. Már sötétedett, és egy női sofőr jött, egy speciálisan a kínai piacra szánt koporsó Passat remake-kel. Beültünk, megmutattam a cetlit, amire kolléganőm kínaiul rápingálta a jeleket, hogy a vasútállomásra vigyen minket, meg siessen.

Beültünk a taxiba, elkezdtünk beszélgetni – nagy volt a nyugalom. Kicsit odalestünk, hogy női sofőr, mifene, na most mi lesz. Egyszer csak az ülésbe tapadtunk. A kopogó, leharcolt fauvé meglódult velünk, és rendesen kihasználta mind a hat sávot – igaz csak három haladt egy irányba. Amikor nekünk piros volt, zöldre váltott a gyalogosoknak, hát ott ment, és dudált a néni, hogy húzzon mindenki az útból. Utána ráfordult a buszsávnak is beillő bicikliútra, és forgalommal szemben csapatta legalább kilencvenes tempóban. Persze a kínai bicikliutak nem éppen a kihaltságukról híresek, ez sem volt az. De a következő gyalogátkelőnél, már vissza is állt az autósávba, szóval no para.

Rendesen kapaszkodtunk, de közben olyan széles vigyor ült ki mindkettőnk arcára, mintha a vidámparkban lennénk, valami eszelős járaton. Rászolgált a borravalóra a sofőr, szóval nem szűkmarkúskodtunk.