Pontozós, véleményezős humorPontozós, véleményezős humor
Mert azt mondták róla…

 

„Kérjük, írja meg nekünk, hogyan volt megelégedve a szolgáltatással.” Kapom ezt nagyon sok helyen, akár egy zoknit veszek, vagy telefonon intézek el valamit. Ezt tehetem egytől ötös, vagy egytől tízes skálán. Én pedig már attól elégedett vagyok, hogy megkérdezik tőlem, mennyire vagyok elégedett.

Osztályozhatjuk az hivatali munkatársat, a pincért vagy tanárt, fórumokon véleményezhetünk, vagy írhatunk véleményt egy vasalóról. Számunkra pedig lassan már csak mások véleménye, kapott pontjai vagy csillagjai számítanak, ha dönteni szeretnénk. Közben minket is osztályoznak és bekategorizálnak vásárlási, keresési vagy költési szokásaink alapján.

Így lassan mindent tudunk mielőtt kipróbálnánk, és minket is kiismertek, anélkül, hogy találkoztak volna velünk. Viszont hol van az emberi interakció okozta hatás, vagy az új dolgok megismerése és a felfedezés? A bőség zavara és a felületesség statisztikai adatokká tett mindent, és lehet, hogy ezt a cikket is pont azért olvasta most el, mivel az algoritmusok pontszáma szerint jónak találták. Pedig…nos, ezt döntse el mindenki magától!

Írta: Urszinyi Fehér Csaba

 

 

Pontozós, véleményezős humor