ÓcseCabanna

dec 8, 2020
Humoros zugárus poénHumoros zugárus poén
ÓcseCabanna

Akár szeretünk, akár nem, de szoktunk vásárolni. Van aki hamar megoldja és keresztülvágtatva az üzleten felkapja a tetsző modellt és már megy is kasszához.

Akad aki órák hosszat nézelődik, élvezve a bolt hangulatát, és az egész procedúra nem is arról szól, hogy vegyünk valami, hanem  magáról a „shoppingolásról”.

A kényelmesek otthonról rendelnek maguknak, bekuckózva a fotelbe, interneten keresztül. Aki leleményes, használtan keres magának jó fogásokat, de akad olyan is, aki a kuponok erejében bízik.

Mindannyiunkban egy dolog a közös, elérkeztünk abba a korba, amikor is tudatosan vásárolunk. Bár még el tudunk csábulni egy-egy akciótól és akkor veszünk egy csomó mindent, amire nincs is szükségünk. De azért igyekszünk magunknak tartani egyfajta tervet, főleg, úgy, hogy a kínálatból a bőség zavarával küszködünk.

Ezért fura a számomra, amikor indokolatlan helyen, a legváratlanabb pillanatban szólítanak meg, hogy nem-e kell parfüm.

Ez lehet bárhol, gyors-éttermek előtt, bútorboltok mellett, sportszeráruháznál, vagyis bárhol. Egy közös van bennük, egyikük sem értékesít piperecikket, és az oda betérők határozott vásárlási szándékkal látogatnak oda.

Az önjelölt árusok előtt egyébként le a kalappal, mivel rámenőségen és agilitásban messze verik a menő ügynököket.

De hát maga a termék ugyebár, tegyük fel hogy a legjobb márkás francia mestermű, a környezet nem éppen vásárlásra inspiráló.

Én egy jóhiszemű, és -indulatú vevő vagyok, aki előítéletektől mentesen, csakis pozitív dolgokat feltételez a termékről. Vagyis azt, hogy rejtélyes módon hozzájuthattak egy szállítmány márkás parfümhöz, és semmiképpen sem hamisítvány van a zacsiban, amit ebben az esetben drágán sóznának rám.

Szóval én magam, már nem bízok az alkalmi vételekben, amiket idegenektől egy kietlen helyen, szatyorból lehet megvenni. Azok az idők már régen lejártak, sőt, akkoriban csakis így lehetett hozzájutni egy-egy luxus termékhez.

Mivel céltudatos vásárlók lettünk, ezért a megkörnyékezésünk is más lett. Ha ez cikk eljut az utcai parfümárusok szakszervezetéhez egyszer, ingyen tanácsadásként a következőt javasolnám.

Ha sportszerüzlet előtt állnak, akkor a szatyorban legyen edzőcipő. Ha gyorsétterem előtt, akkor áron aluli hamburger, és ha egy mozi előtt vagyunk, akkor 3D-s szemüveg, amit rendszerint otthon felejtek.

Szóval mennyivel könnyebb is lenne a világ, ha azt tukmálnánk ránk, amire valóban szükségünk van.

A kérdés csak az, hogy az algoritmusokon kívül ki is tudja valójában, hogy nekünk mire lenne szükségünk.

 

Írta: Urszinyi Fehér Csaba

 

Humoros zugárus poén