Humoros kritizálás
 Menőlájkrém (második rész)
Az első rész itt olvasható https://www.antinetpresszans.hu/menolajkrem-elso-resz/

 

Amikor előbújunk az arctalanság mögül, a való életben megtartjuk a véleményünket magunknak. Bár tudom, sokszor éreztük úgy, mégsem kritizáljuk részletekbe menően az anyós főztjét, a kollégánk szemébe sem mondjuk meg, hogy kicsi redőkben villannak elő a hurkák hasán, abban az új ruhában. A házastársunkat is nagyon szeretjük, a gyerekünk meg egyenesen remekműveket alkot filctollal az újságunkra. A szomszédot sem húzzuk le zenei ízlése miatt, melyet van alkalmunk megismerni a vékony falak által. Amikor pedig a főnök tart egy unalmas értekezletet, nem hívjuk fel a figyelmét rossz testtartására és raccsoló beszédstílusára. Ehelyett erőltetetten mosolygunk és dicsérünk elnyújtott szavakkal.

Ami elgondolkodtató, hogy ez a fajta virtuális alteregónk csupán pár év alatt alakult ki bennünk. Mi lesz ebből, ha tovább fejlődik ez a viselkedés, társadalmunkkal együtt. Képzeljük csak el, hogy egyszer majd valamikor, hazamegyünk egy hosszú nap után, és az akkori technológia szerinti ki tudja milyen kijelzőn, megjelenik a frissített értékelésünk.

Három ember lájkolta, hogy átadtuk  helyünket a buszon, de négyen botrányosnak tartották a testtartásomat, ahogyan kapaszkodtam menet közben. A munkahelyemen két csillagot kaptam, mert időre végeztem a feladattal, de a negatív kommentek között hatan kifogásolták hogy ebédkor ecetet tettem a krumplilevesbe. A házastársam írt egy negatív kritikát, hogy túl sokat költöttem a kártyával, az anyósom meg fényképeket töltött fel netre a borfoltos asztalterítőről, miután nálunk vacsoráztak.

A gyerek blogján savazta ez elavult videó-játékát, melyet születésnapjára kapott. A szomszéd pedig kiírta az üzenőfalamra, hogy jobbról a harmadik tuját, nem vágtam egyenesre. Aznap az átlagértékelésem lement másfél csillagra.

Tudom, hogy most éppen az a bizonyos bagoly vagyok, aki a kedves veréb olvasónak prédikál, hogy nagy a feje, hisz más sem csinálok csak esendő létünkre hívom fel a figyelmet.

Szégyellem is magam érte.

Ha azt viszont elértem vele, hogy hasonlóan hozzám, önök is belegondoljanak egy pillanatra, hogy egy olyan társadalomban élünk, ami mások elfogadására, előzékenységre és udvariasságra nevel.

A fogyasztói vélemény igenis fontos dolog, így kaphatunk egyre jobb és jobb szolgáltatást, mind a magánszférában, mind állami szinten.

Csak ne essünk egyszer abba a hibába, hogy elfelejtünk egy fontos érzést, amitől emberségesek vagyunk.

És ez a jóindulat.

 

Írta: Urszinyi Fehér Csaba

Humoros kritizálás

 

 

Kritikus humor